Saturday, December 3, 2011

"my turning point"

Bismillahirrahmanirrahim (In the name of Allah, the beneficent the merciful),
kenapa ye awin timbulkn isu turning point?? sape nk jawab nehh..ok, dear ones..act, turning point yang i nk cakap neh adalah point dimana yall nk ubah dr,,i mean bukan semua wajib, but yang mana rasa diri dye perlu berubah...mcm awin..previously, i was a girl yang x berapa baik..i mean, saya nakal...smpai mama n abah penim3 nk jaga saya..dorang olwes susah hati bila pk kan saya..but then, bila da grown-up, saya dapat baca, air muka mama and abah yang susah hati pikir masa depan anak2 dye, even though dye x tunjuk or cakap..saya boleh paham apa yang dorang boleh sorokkn dari saya, gelisah hati dorang terhadap kewangan..yes, itulah our parents..bukan mama and abah awin jer but all the parents yang ada atas dunia nih..penah awin nanges n nasihat adik2, buat mama and abah kecik hati cz, bila kita dgr tangisan dorang, sebak hati dorang, hati kita juga akan menangis..can u imagine, masa kita tengah sedih, dorang yang datang tanya masalah kita..contoh, mama saya...dye sungguh strict,,especially tyme blajar....but, tu semua untuk kita berjaya..she trained me mcm atok ajar dye dlu..tp msih lg lembut. abah pulak, i love him..totally love him...because, there is nobody just like him..dye satu2nya insan yang datang, usap2 rambut saya, bila saya merajuk x nak ke sekolah walaupun masa tu da form 1 (cz dat tyme duk SBP, so, bila weekend balik umah, rasa x nk balik sekolah)...olwes take risks, antar saya sekolah lewat n bagi mcm2 alasan kt cikgu, untuk defend saya (walaupun dye da malu sgt dengan cikgu2), n jujurnya, saya pernah buat dye menanges..but dear ones, bila saya dengar tangisan dye, esakan dye, saya jadi sayu..besar sangat dosa saya terhadap dye..dalamnya luka yang saya pahat pada hati dye...yes abah, i'm really really really sorry for what i've done..that's my old version..and now, i'm going to make you proud of me. i will remove your sorrow... i'll make sure, u'll always smile from now.. 


cute things to show ur appreciation upon ur great dad!!

  • the simplest way : text ur father, "abah, time kaseh amat2 cz always dengan along!!" after he reaches his office.
  • belikan kad, "abah, sobab malu, better along antar kad! hahaha! tengs for being with me!"
  • cium dahi dye, tiap2 kali salam....so sweet..
  • shopping kn barang2 untuk dye..
  • tolong iron baju dye (even susah gila nk iron n x pandai iron baju laki)
  • buatkan air panas untuk dye bila dye stay-up mlm2 buta buat keja..
sure guys, dye akan tersonyum, n he'll said "okey, tengs along/angah/adik"..bila kita dengar ucapan ringkas dorang, hati kita pon akan sejuk..ok yer..tengs, sayang2 sekalian..

No comments:

Post a Comment